10154981_650578038322575_2109322864_n

Köprüde Buluşmalar, bu yılki paneller kapsamında direniş ve toplumsal hareketler konulu belgesellere odaklanan forumda sinemacıları buluşturuyor. 33. Film Festivali’nde filmleri olan yönetmenlerin konuşmacı olacağı panelde ayrıca Türkiye’den belgesel sinemacıları ve aktivist grupların temsilcileri de bulunacak.

KÖPRÜDE BULUŞMALAR PANELLERI VE SINEMA DERSLERI ÜCRETSIZDIR.

PANELLERDE İNGILIZCE – TÜRKÇE SIMULTANE TERCÜME YAPILACAKTIR.

FORUM: HAYKIR, DİREN, KAYDET

AKBANK SANAT

13 NISAN PAZAR 16.00-18.00 FORUM

KONUŞMACILAR:Olli Waldhauer, Farid Eslam (Yönetmen, yapımcı –
_Istanbul United_), Arash T. Riahi (Yönetmen, yapımcı – _Her Gün
İsyan /_ _Everyday Rebellion_), Reyan Tuvi (Yönetmen – _Yeryüzü
Aşkın Yüzü Oluncaya Dek)_

MODERATÖRLER: Tobias Pausinger, Hilmi Hacaloğlu

Forum, belgesel ile haberciliği buluşturan filmler yapan ve bu yolla direniş ve barışçıl başkaldırıyı etkin olarak belgelerken bir yandan da direnişe açıktan destek sağlayan sinemacıların farklı yaklaşımlarını tanımlamayı hedefliyor. Ayrıca sosyal alanlarda örgütlenmiş, özellikle spor kulüplerine gönül vermiş taraftarların, sportif alanda ortaya koydukları örgütlenme ve kenetlenmenin, zamanı geldiğinde toplumsal hareketler ve direniş dönemlerinde ne denli önemli direnç noktaları ve organizasyonlar
olabileceğini ortaya koyuyor.

Foruma 33. İstanbul Film Festivali kapsamında gösterilecek,
_ISTANBUL UNITED_* filminin yönetmenleri OLLI WALDHAUER VE FARID ESLAM,
_EVERYDAY REBELLION__*_ filminin yapımcısı ve yönetmenlerinden biri
olan ARASH T. RIAHI ile festivalde gösterilecek bir diğer belgesel
‘YERYÜZÜ AŞKIN YÜZÜ OLUNCAYA DEK…’in yönetmeni REYAN TUVI
konuşmacı olarak katılacaklar. Ayrıca konuk konuşmacılar FATIH
PINAR, MURAT UTKU, ÖZLEM SARIYILDIZ, KOLEKTIF SINEMA VE VIDEOCCUPY
katkıda bulunacaklar.

ANA BAŞLIKLAR;

* Proje nasıl oluştu?

* Sinemacının kimliği açısından rollerin tanımı
yapıldığında; bir sinemacı aynı zamanda bir aktivist olabilir mi?

* Eğer olursa bunu nasıl yapar ve eğer olamazsa, sinemacı bu durumda
konunun ve olayların içerisinde nasıl yer alır?

* Olaylara bakış açısı ve yaklaşım nedir? Ortam
kızıştığında kendi bakış açısını koruyabilir mi?

* Taraflar ve olaylar ile arasındaki mesafeyi nasıl korur ve bu
mesafeyi kaybederse objektif bakış açısını tekrar nasıl kazanır?

* Direnişin film hali; olay ve hikaye kavramlarının hangisine
öncelik verilir?

* Eldeki materyallerden hikaye oluşturulurken nelere dikkat edilmelidir
ve bu anlamda kurgunun önemi nedir?

* Çekilenler nasıl arşivlenir ve ulaşılabilir hale getirilir?

* Platformlar ve işbirliği için alternatif ortamlar nasıl
yaratılır?

* Olaylar devam ederken filmin bir noktada bitirilmesi gerekir bu
durumda proje nasıl sürdürülür?

BİR SONRAKİ ADIM NEDİR?

Sinemacıları ve sinemaseverleri bekliyoruz.

_*’ISTANBUL UNITED’__,__ 33. İstanbul Film Festivali’nde 12 Nisan
Cumartesi saat 13.30’da Atlas sinemasında gösterilecek. _

_*’EVERDAY REBELLION’ 13 NISAN PAZARTESI SAAT 10:00’DA HER GÜN
İSYAN / EVERYDAY REBELLION KÖPRÜDE BULUŞMALAR ATÖLYESI ÖNCESINDE
AKBANK SANAT’TA GÖSTERILECEK._

_*’YERYÜZÜ AŞKIN YÜZÜ OLUNCAYA DEK…’ __33. İstanbul Film
Festivali’nde 15 Nisan Salı günü 21:30’da Beyoğlu sinemasında
gösterilecek._

Köprüde Buluşmalar

Bilgi için:

http://film.iksv.org/tr/koprudebulusmalar/79 [1]

[email protected]

Yazar Hakkında

Fırat Terzioğlu

22 Temmuz 1992'de İzmir’de doğdu. Eğitimine Ege Üniversitesi Felsefe bölümünde devam ediyor. Okulun bünyesinde bulunan radyoda bir süre çalışıp diksiyon dersleri aldı. Küçüklükten beri izlediği filmlerle sinema onun için bir hobiden öte, her şeyi oldu. Sinemadan kalan zamanlarında bateri ve bass gitar çalan Fırat, Avrupa ve özellikle İskandinav Sinemasını çok yakından takip ediyor.

Yazarın Diğer Yazıları

Yorum Yazın

Email adresiniz yayınlanmayacak.